skip to Main Content

Столиці потрібні бійці Муніципальної юридичної служби

Як радник міського голови з правових питань, я започаткував повну ревізію судово-претензійної роботи юрвідділів та структур комунальних підприємств. Таким чином ми пропонуємо міському голові концепцію реформування роботи столичних юристів. Я вважаю, що оптимізація має пройти під вектором створення єдиної муніципальної юридичної служби.

Ця структура буде обслуговувати всі юридичні питання Києва та працювати в інтересах усіх юридичних осіб підвладним столиці.

Така єдина юридична служба має заощадити фінанси міста, які витрачаються на сотні низькокваліфікованих юристів, що мають малу зарплату, а відповідно й мотивацію.

__________________________

Наша команда щодня працює та проводить ревізію юридичних відділів.

Ми систематизуємо юридичні служби і юрдепартаменти муніципалітету. Нами було відправлено близько тисячі різноманітних інформаційних запитів для отримання первинного аналітичного зрізу.

За первинними запитами стало цілком зрозуміло, що рівень робочого навантаження муніципальних юристів не відповідає нормам. Юристи деяких районних адміністрацій завантажені лише на 30-45% і мають вкрай роздутий штат!

Юридичні структури прикриваються паперами і доводять свою необхідність, вказуючи на масштабне господарство столиці, але постає питання: чи потрібно місту утримувати стільки юристів? Юристи деяких КП за останні три роки брали участь лише в 5 судових процесах! А деякі юрвідділи можуть похвалитися лише 7 виграними справами за період з 2018 року.

Водночас, для порівняння, робоче навантаження в АО Barristers складає приблизно 50-80 проваджень на одного адвоката.

Звичайно, ви скажете, що робоче навантаження юриста має бути пропорційним розміру заробітної плати і будете праві, але місто цілковито зможе собі дозволити утримувати 100 відбірних бійців Муніципальної юридичної служби з гідною заробітною платнею для Києва у розмірі 45-50 тис. грн.

______________

Але юристи не збираються миритись зі скороченням штату і приховують інформацію про кримінальні провадження.

Сьогодні поза увагою нашої команди хочуть залишити понад 50% кримінальних проваджень і близько 30% виконавчих стосовно комунальних підприємств столиці. Виникає питання: Чому комунальні підприємства не зацікавлені у поінформованості міського голови?

Наша мета: вільний доступ до інформації та прозора діяльність юридичних відділів, саме тому моя команда дублює запити в правоохоронні органи і до виконавчої служби.

____________________

Знайомлю Вас з пропозиціями щодо оптимізації роботи юрвідділів в районних адміністраціях столиці, які ми зібрали на сьогодні:

1)  запровадити єдину систему планування і ввести дієвий контроль за виконанням планових завдань з посиленням відповідальності за неналежне або несвоєчасне виконання таких завдань;

2)  вдосконалити посадові інструкції працівників юрвідділів та їх повноважень з метою уникнення дублювання функцій начальника юрвідділу та спеціалістів;

3)  запровадити проведення зустрічей між керівниками різних юрвідділів з метою обміну досвідом та формування правової позиції у схожих справах, які знаходяться в різних юрвідділах.

4)  посилити відповідальність керівників за належне забезпечення підвищення рівня професійної компетентності підлеглих;

5)  впровадити електронні консультації з громадськістю;

6)   залучити кваліфікованих радників для вирішення складних завдань;

7)  удосконалити систему оцінки діяльності кадрів шляхом встановлення чітких критеріїв;

8)  запровадити обов’язковий механізм аналізу наслідків розгляду судових справ, що надасть можливість планувати заходи попередження програшу справи;

9)  налагодити співпрацю зі ЗМІ заради висвітлення роботи юрвідділів та роз’яснення актуальних питань, які цікавлять громадськість;

10) періодично проводити тренінги для співробітників на платформі PRAVOKATOR, в тому числі з розвитку навичок softskills для ефективної комунікації;

Ця інформація є проміжною, адже на нас ще чекають особисті співбесіди з керівниками та працівниками юрвідділів районних в м. Києві державних адміністрацій та отримання додаткових документів — Положень про юридичні відділи.

________________

Як спеціаліст в галузі права, я вважаю, що всі дані мають бути максимально відкритими та автоматизованими в єдиній CRM-системі.

Сучасний світ поглинула ера новітніх технологій, але більшість муніципальних юрвідділів, судячи з їхньої системи документообігу, залишаються ще в минулому сторіччі.

Джерело: censor.net